Cum poate fi
obținută delistarea (sau înlăturarea informațiilor personale din rezultatele
generate de motoare de căutare GOOGLE, YAHOO, YOUTUBE FACEBOOK)
Operatorul motorului de căutare
recomandă ca, inițial, solicitarea să îi fie adresată operatorului site-ului
sursă și, doar dacă acest lucru nu se concretizează, să se facă o solicitare
directă Google. Acest lucru ar putea fi și în interesul persoanei vizate, din
cauză că înlăturarea de pe site-ul sursă ar duce și la negenerarea de rezultate
viitoare privind acea informație pe toate motoarele de
căutare, nu doar pe Google Google, de exemplu, oferă o procedură
specifică pentru acest lucru
recomandă ca, inițial, solicitarea să îi fie adresată operatorului site-ului
sursă și, doar dacă acest lucru nu se concretizează, să se facă o solicitare
directă Google. Acest lucru ar putea fi și în interesul persoanei vizate, din
cauză că înlăturarea de pe site-ul sursă ar duce și la negenerarea de rezultate
viitoare privind acea informație pe toate motoarele de
căutare, nu doar pe Google Google, de exemplu, oferă o procedură
specifică pentru acest lucru
În orice caz, persoanele
interesate pot folosi acest formular pentru a face o solicitare de
delistare.
interesate pot folosi acest formular pentru a face o solicitare de
delistare.
Presupunând că operatorul site-ului sursă a șters
informația ce apărea pe acel site, persoana vizată de acele date ar putea,
totuși, avea interesul să facă o solicitare Google, privitoare la așa-zise „informații
care nu mai sunt relevante”, pentru a grăbi procesul de delistare.
informația ce apărea pe acel site, persoana vizată de acele date ar putea,
totuși, avea interesul să facă o solicitare Google, privitoare la așa-zise „informații
care nu mai sunt relevante”, pentru a grăbi procesul de delistare.
În privința tipurilor de informații ce pot fi
înlăturate din rezultatele unei căutări pe Google, acesta oferă următoarele exemple:
înlăturate din rezultatele unei căutări pe Google, acesta oferă următoarele exemple:
·
imagini nedorite;
imagini nedorite;
·
materiale pornografice false,
referitoare la solicitant, și care au fost distribuite fără acordul acestuia;
materiale pornografice false,
referitoare la solicitant, și care au fost distribuite fără acordul acestuia;
·
date sensibile, precum cele medicale sau
financiare etc.
date sensibile, precum cele medicale sau
financiare etc.
Până la acest moment, au fost făcute aproape un milion de
cereri de delistare (înlăturare a rezultatelor referitoare
la datele personale ale cuiva) din rezultatele generate de Google. Dintre
acestea, însă, doar 46.2% au și dus la o delistare propriu-zisă. În România, de
exemplu, cele mai frecvente tipuri de informații ale căror delistare este dorită
sunt cele referitoare la aspecte profesionale (27,1%). Tot
în România, la extrema opusă, se află informațiile privitoare la istoricul
infracțional al unei persoane (6,8%).
cereri de delistare (înlăturare a rezultatelor referitoare
la datele personale ale cuiva) din rezultatele generate de Google. Dintre
acestea, însă, doar 46.2% au și dus la o delistare propriu-zisă. În România, de
exemplu, cele mai frecvente tipuri de informații ale căror delistare este dorită
sunt cele referitoare la aspecte profesionale (27,1%). Tot
în România, la extrema opusă, se află informațiile privitoare la istoricul
infracțional al unei persoane (6,8%).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu